Thursday, January 20, 2011

First Wedding in 2011

I pi set rambut last Sat.  For those tak paham, set is blow aka setting of my hair. Ni, first time aku pi set rambut for wedding selain my own wedding. All this while, attended wedding anak pak menteri, anak datuk bandar, vvip Agung, vvip sultan pun i never did my hair.  Tapi kali ni different sket sebabnya aku attend wedding artis.  Karang semua stok rambut macam sarang tebuan, aku sorang rambut macam jalan baru kena tar macam mana beb.  Sib baik i have long range of baju tradisional nak pakai.  Tapi yang slacknya, boyfriend nak pakai baju melayu cotton hampeh, so sebab nak matchkan color, terpaksa laa sarungkan baju kurung moden simple dengan butiran bintang yang ada.  Ingatkan nak melaram baju lace tampalan bunga, apa nak buat.

Wedding yang aku attend last Sat was reception of Rebecca Nur Islam and Nor Azam kat Flamingo Hotel.
Since takde budget nak cari makeup artist terpaksa laa i makeup sendiri. Rasanya dah cukup cun la..sekali duduk kat meja baru laa aku perasan, aiseyman lupa lak nak pakai bulu mata palsu @ mascara. Jangankan itu, eyeshadow pun lupa. Jadinya bawah shadow je laa aku ni. Punya laa ramai pakai blink blink, naik berpinar mata.  Sib baik rantai berlian yg lebar 1cm aku dapat mencover laa jugak as compared yg lelain pakai selebar 1inci. Hai apa nak buat itu je mampu.  Terus aku sound boyfriend tahun ni nak barang kemas for anniversary last2 darling cakap diaorg tu pakai yg palsu bukan yg ori.  Betul gak kalau semua pakai berlian yg lebar 1-2inci, mau 5angka kaw kaw sedangkan cincin secoet aku pun dah 4 angka. Ker sandiwara laki aku nak escape dari belikan aku berlian..emmm..kena investigate further nih!

The pelamin was beautifully designed.  Newlyweds wear red traditional songket but Rebecca added a long overcoat lace kebaya. The veil was pretty long naik ngeri aku tengok sebabnya kat pintu masuk dah hampir tertarik. I love the kompang performance sebab semuanya kids yg perform, silat pun by the kids.  Linda Onn and the other guy rasanya Aidil kot tak sure nama dia jadik MC.  Farhan and Bob perform some singles.  Lain2 artis yang aku nampak just Datuk Yusof Haslam, Natasha Hudson..agaknya i arrived late so tak nampak laa artis2 yg lain plus we're seated on Azam's side so taktau mana satu artis mana satu tak sebab semuanya pakai glamer habis macam nak pi annual dinner.  Yang pakai tudung pun siap ada 2-3 layer tak pun ada hairband lagi. Yang sanggul lintang, sanggul jatuh, sanggul tidor semua ada.

Next performance yang i like was the dance performance by budak2.  Comel!  I think fantastic penutup was the performance by Azam's son. Before the performance, dia ada bagi short speech yang ending dia "To mother, welcome to our family".  A sweet wish.  Yang best performance tu siap guna gitar kapok lagi played by kid as well! The song goes something like this
"..Hold your breath coz tonight will be the night that I will fall for you
Over again, Don't make me change my mind orr I wont live to see another day
I swear it's true coz a girl like you is impossible to find
You're impossible to find"

When Azam brought Rebecca to our house during Qiqah last year, friends were asking sejak bila aku kawan dengan artis.  Actually masa tu i was quite blurred coz i dont have the slightest idea what they were talking about. Al maklum, aku jarang jarang sangat tengok drama Melayu so tak berapa nak kenal. Anyway for me Rebecca looks more pleasant outside rather than on screen.

Well Azam, Rebecca, Selamat Pengantin Baru.  May both of you have a blissful marriage ahead.


buah tangan dari pengantin

Oh ye dalam banyak2 aku nak komplen pasal Flamingo parking, ada ke parking card dia just accept $1 and $5 and coins..kami yg teroverloaded ni plak ada $50s je ada.  Dah laa parking $4, duit kecik yg paling ada $3! Hangin betul laa.  Sib baik ada hamba Allah mendonatekan $1.

No comments:

Post a Comment

Related Stories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...